Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Já teprve v těch všech hloupých příspěvků pochopil, že matka má být cikánka, já dříve viděl jen budoucí usměvavou matku paterčat. O Ivě Bitové, že má být asi cikánka, mě došlo desítky let po tom, co jsem jí poprvé viděl v nádherné Baladě pro banditu. Proč ti hloupí nevidí matku, umělkyni, ale cikánku?

29 3
možnosti
Foto

Víte pane, zrovna tak byste se mohl ptát, proč lidé nevidí v nacistovi slušného sedláka, starajícího se ve třicátých letech před nástupem Hitlera o pár krav a korcí polí a přinuceného rukovat.

6 7
možnosti
Foto

Párkrát jsem měl s Vámi tu čest v diskusi pod svými články. Tedy alespoň s někým, kdo tam psal se stejným jménem  a tváří. Ty příspěvky byly dost hrubé, vysmívající se, až drzé. Byla jste to tehdy Vy, nebo onen hacker s Vaším jménem manipuloval už dříve?

5 5
možnosti
Foto

Vaše články už dávno nečtu, pane Kroupo, ale... můžete mi do sem hodit odkaz, ať vím, o čem píšete?

5 2
možnosti
JV

Paní Demlová i já bych Vám chtěl vyjádřit uznání a mám pocit, že jsem Vás slyšel už včera na Radiožurnálu. A upřímně a v dobrém: překvapilo mě, že jste překvapená. Prohlédněte si kteroukoliv diskusi pod jinými články a spatříte, že v 90% případů je to tak trochu kanál, byť se to snaží různé redakce a správci serverů regulovat. I kdyby totiž svatý František z Assisi s kůží bílou jak stěna dneska daroval 100 miliard dolarů na nebožáky všeho druhu, najde se zástup hlupáků, kteří napíší, že je tupec, že si to měl nechat pro sebe, jiní zas že to stejně ukradl, další, že si stejně většinu nechal a dělá jen před druhými dobráka... A to je prostě jen hloupost, závist a omezenost a nejsem si jist, zda rasismus. To si myslím, že je trošku silné vyjádření. Rozvedl bych to, ale není prostor. Lidé obecně nezkoumají kontexty a rádi zkratkou soudí, co neznají. Kdysi to ostatně krásně vyjádřil K. Čapek: "Představte si jaké by bylo na světě ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." Hezký den.

5 3
možnosti
Foto

Díky za váš názor. Možná každý jinak chápeme pojem rasismus, ale podle mě předpojatost vůči konkrétnímu člověku (a v tomto případě dokonce vůči novorozencům) jen na základě barvy jeho kůže rasismem je. A včera na Radiožurnálu jsem to určitě nebyla já :-)

4 7
možnosti
Foto

Jeden z mála opravdu chytrých článků napsaných na toto téma. Děkuji za něj.

11 1
možnosti
Foto

Před zákonem budiž jsme sivšichni rovni...

Přiznám se, že jsem nepročítalpoctivě všechny komentáře tohoto blogu. Letmýmpohledem do nich jsem však stihl zaznamenat jeden nepopiratelnýpostoj diskutujících. Je zřejmé, že zde stojínázor proti názoru. A vůbec se nejedná orasismus ve své ryzí podobě. Zde se jedná ojev, který se lehce odborně jmenuje „historickázkušenost“. Historickou zkušeností je možnéoznačit události, které lze zcela jednoznačněidentifikovat. A aniž by se kdokoli z nás nechal ovlivnitrasistickou úvahou, není možné zpochybnitfakta. Nezpochybnitelným faktem je, že romská kulturaje odlišná od české, životní styl Romů jejiný než v naší zemi obvyklý. A nemožnonezmínit též pracovní, tudíž iekonomický přínos. Ten romský je taktéžjiný - menší. V tomto bodu by se (opět) mohla strhnout pře v duchu „co bylo dříve - vejce nebo slepice“.Převedeno na dané téma stojíme před otázkou:Nechtějí snad Romové již z podstaty pracovat, nebonaše společnost staví jejich touze po práci překážky?Dovolím si ponechat tuto otázku bez odpovědi. Jednolze však konstatovat: Pravě tato jasně identifikovatelnáhistorická zkušenost, která na první dojempůsobí nanejvýš rasisticky, je příčinouvášnivých debat zde i jinde probíhajících.

3 3
možnosti
JM

Touha Romů pracovat ....  proč mi něco na tom připadá  zvláštní? 8-o

6 3
možnosti
MK

Pani Demlova, prestehujte se blize k Vasemu milovanemu etniku a pak si povime o lasce k cikanum. Mozna ze Vas zkusenosti nauci posuzovat veci jinak. Anticikanista NEROVNA se rasista. Preju Vam setkani se s realitou

7 9
možnosti
Foto

Spousta lidí, mezi ně patří asi i autorka, si plete rasisty s těmi, kteří nesnášejí zloděje, podvodníky, příživníky a podobné bez ohledu na barvu pleti, taky patřím mezi ně. Co je vlastně rasizmus jsem upřesnil ve svém příspěvku Nejsem rasista stejně jako 997 dalších z tisíce. Až na vyjímky nejsou v naší republice rasisté. Sám jsem jednoho skinheda, který o sobě prohlašoval že je rasista, přesvědčil, že není rasista. Víc v mém příspěvku.

9 4
možnosti
Foto

Koukám, že název diskuse ještě zůstal v původní podobě, je mi to líto :-(

0 1
možnosti
Foto

Omlouvám se, stala jsem se obětí útoku hackera, naboural mi i e-mailovou schránku, takže než se vše vyřeší (Seznam vážně není zrovna pružný ;-€), je možné, že se místo mého článku objeví zase ta rasistická slátanina, co tu byla ráno :-/:-(

0 0
možnosti
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x
Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.

Seznam rubrik