Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Drahá sestro, díky za článek.

Dovoluji si reagovat na tuto část: "Moje rodina, moji přátelé, přes milion mých bratrů a sester v Kristu".

Kde ten MILION je? Kde se nám schovává? I tady na Moravě, "baště křesťansví", to máme tak, že v kostelech je sice (zatím) relativně plno, ale mimo kostel křesťana od ateisty nepoznáš. Nepamatuju se, kdy jsem slyšel někoho ze svých katolických spolupbratří, přátel, známých či méně známých mluvit na veřejnosti o Bohu či Kristu, svědčit o své víře - ať už slovy, či skutky. Znám jen jednoho, který se svědčit nebojí, ale to není katolík, nýbrž adventista.

Uvědomte si, že čísla ze sčítání lidu jsou příliš optimistická. Spousta lidí do toho dotazníku zaškrtne křesťanství pouze ze zvyku či rodinné tradice, i když už víru nežijí.

Tvrdě o tomto svědčí graf úbytku počtu českých věřících v čase, viz:

http://klimes.mysteria.cz/clanky/teologie/restituce.htm , detaily zde: http://www.youtube.com/watch?v=DcKgwCDLw88 Můj odhad je takový, že pokud se nezačneme víc snažit, tak v příští generaci (v roce 2030) se k nám katolíkům bude při sčítání lidu hlásit 1% lidí. Skutečně praktikujících bude < 0.1% - tj. < deset tisíc lidí. Srovnete tento výsledek snažení naší generace se Skutky 2:41: "Ti, kteří přijali jeho slovo, byli pokřtěni a přidalo se k nim toho dne na tři tisíce lidí." Proto, milá sestro, konejme, co máme konat - přesměrujme svoji pozornost z věcí materiálních na věci duchovní. Nesnažte se měnit systém a materiální statky (viz restituce), snažme se měnit liská srdce. Bůh s Vámi, pěkný víkend.

2 3
možnosti
KT

to je velmi rozumné doporučení. nehledě na to, že až stát přejde k praxi platné v Rakousku a ten, kdo se hlásí k církvi bude mít hned při výplatě strženo... obávám se, že počet věřících poklesne enormě

3 1
možnosti
KT

vemi jsem doufala, když přišly povodně, že církev svatá katolická (myslím, že o té píšete) věnuje procentíčko z restitucí postiženým lidem, ještě předtím jsem doufala, že představí vzdělávací a pomocné projekty, které ze získaných peněz zafinancuje. také jsem doufala, že si k jednání s veřejností i médii zvolí někoho lidštějšího, než pana Duku. ne kvůli mně, kvůli sobě. takticky. aby lidé měli důvod si ji oblíbit. ale ne. staletá arogance zřejmě nevidí důvod pro to, aby církev byla oblíbena, ctěna. aby byla milována někým jiným, než těmi, kteří jsou v tom vychováni a o jiné cestě neuvažují. a bojím se, že díky nabytému majetku už brzy bude mít pocit, že je třeba starat se o to, aby lidi udržela v bázni a pokoře. nezlobte se, ale jako svobodomyslný člověk jsem z toho smutná. vím, kolik by taková organizace mohla vykonat dobra, ale zatím to vypadá, že se bude soudit o památky z NG. je to o lidech. jak věřit instituci, kterou v republice vede člověk od pohledu nestřídmý, který se nedokáže ovládat v projevu v médiích, která stále jen požaduje, ale má mizivou "členskou základnu"? vy jste taky církev. já ne. já se snažím být já a přesně pochopit, co mohu udělat jako já proto, aby svět byl o něco hezčí, nebo lepší. tak nechtějte moje peníze a peníze mých předků a mých dětí už vůbec ne.

4 7
možnosti
LR

R^ Napsala jste to moc pěkně. A pravdivě. Já stejně vždy, když se stane někde nějaké neštěstí, očekávám, jak a čím přispěje katolická církev, tak bohatá, na postižené. Nic, velké nic, maximálně zorganizují nějakou sbírku, ze které si ještě krajíc ukrojí pro sebe. Vždyť ty organizační záležitosti, že ...

Pan Duka to dovršil tím, jak se, chudáček, MUSEL stát politikem. Je mi z něj docela šoufl, velebnosti.Rv

3 6
možnosti
Foto

Díky, taky jsem církev.

Této zemi bude lépe, když začne ctít Boha i jeho služebníky a církev.V

3 2
možnosti
LR

A kohopak myslíte těmi služebníky, pane?

Né, já církev nectím, nějaký bůh je mi naprosto lhostejný a přesto věřím, doufám, že této zemi bude lépe. Mnohem lépe bez vlivu a hamounění církve.

1 4
možnosti
Foto

I já jsem ateistka ale souhlasím s každým Vašim slovem....velmi dobře napsáno ...co bylo ukradeno musí se vrátit .R^!!

1 0
možnosti
VS

Ač nevěřící, souhlasím s každým Vaším slovem. Díky za článek

4 0
možnosti
JH

J75a16n 55H73l74a59v63a98t94ý

29. 11. 2013 9:54

Potřebujeme církev? Na co? 30 let žiju bez ní a nevšiml jsem si, že bych ji potřeboval!

6 5
možnosti
OV

Opravdu potřebujeme církev? Znám mnoho věřících, kteří věří bez církve. Kdo chce věřit může tak učinit svobodně bez jakýchkoliv finančních prostředků.

Podle ČSÚ je v ČR z 1400000 věřících 700000 bez církve. I ti potřebují svojí církev?

Opravdu máme vracet majetek nabytý za pomoci odpustků, křížových výprav, nucení lidí k víře a odevzdávání "příspěvků" na církev a  podobných jistě bohulibých činností?

Opravdu máme vracet majetek někomu na jehož rukou je krev mnoha lidí? Viz. inkvizice. Jistě, je to již daleko v minulosti, ale rozhodně nezapomenuto. 

A to že stát každý rok přispívá na provoz církví částkou 1.45 miliardy, to bylo jaksi v článku také opomenuto.

6 14
možnosti
OK

Církev jako instituce je spíše logickým důsledkem počtu věřících, zatímco církev coby společenství lidé jedné víry je principem křesťanské víry.

Žádná skutečná statistika počtu věřících neexistuje, jsou to jen odhady.

Že se v církvi děly i nepravosti, je bolestný fakt, nicméně šlo o menšinové jevy. Původ majetku církví, COŽ JE MOŽNÉ SNADNO DOKÁZAT pomocí historických fondů archivů, byl z téměř výhradně z darů šlechty. Mimochodem, v případě inkvizice připadl konfiskovaný majetek panovníkovi.

Stát se rozhodl z vlastní vůle v roce 1948 dotovat církve, přičemž jim na oplátku sebral majetek. Dnes jde o proces opačný, tedy postupné vydání církevního majetku (nikoli však v plné výši zabaveného) a postupné snížení dotací až na nulu.

5 0
možnosti
MB

Paní Demlová, děkuji!

:-)MB

6 1
možnosti
ZU

Dobrý den,já jsem nevěřící a moje manželka je věřící,ale určitě není církev!Raději se sdružuje se slušným i lidmi.

4 4
možnosti
Foto

Já jsem jednou věřící křesťany omylem označil za církev a křesťané se do mne pustili jako vzteklí psi, jaké že to píši nesmysly.

Když to samé z rozmyslem napíše křesťanka, tak se ti samí křesťané mohou pominout nad tím, jak jim mluví z duše.

Kam se jen křesťané se svým pokrytectvím hrabou na komunisty...

5 9
možnosti
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x
Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.

Seznam rubrik