Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

Pokud má blogerka tedy dojem že je okrádána ona sama jakožto věřící, mohu brát i já jako nevěří že nyní se církev snaží okrást mne. Já jsem komunistkou nikdy vzhledem ke svému věku nebyla, ale nyní mám souhlasit s vydáním majetku církvi. Sama církev má se získáním svého majetku máslo na hlavě. Nebudeme se bavit o tom jak církev za živa mučila a upalovala ty tzv. čarodějnice, jak se prodávali na smyšlených povídačkách o pekle a nebi tzv. odpustky a jak lidé o robotě dřeli i na církevních polích. Já jsem tedy pro referendum ať sám národ si rozhodne co se svým majetkem udělá.

3 5
možnosti
JT

Omlouvám se paní Písaříková, ale faktograficky jste mimo. Zkuste si přečíst o jediném čarodějnickém procesu na našem území a tím jsou Losinské procesy. Ve zkratce tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jind%C5%99ich_Franti%C5%A1ek_Boblig_z_Edelstadtu

Zbohatl tam inkvizitor, který nebyl církevní, zbohatli majitelé panství. Mezi uplálenými byl i děkan Lautner, církevní hodnostář a to proto, že se obviněných zastával. 

Robota byla, to ano. Také byla tzv. železná kráva, což byl v podstatě středověký leasing. Chalupník nebo rolník neměl na to, aby si krávu koupil. Farnost krávu měla, tak ji pronajala. Po určité době buď chalupník krávu vrátil nebo ji doplatil. Idyla? Jistě ne, byl to vážný závazek, tehdy stejně jako dnes. I tehdy to jistě někteří neustáli. 

I dnes papež František prodává odpustky. Jejich výtěžek jde na charitu. Z čeho myslíte, že se stavěly první nemocnice, školy, knihovny a tak? Jsem dalek říkat, že vše bylo super a v pořádku, ale zakrývat přínos církve tímto způsobem je demagogie.

a vůbec poslední: Přijdu k vám domů, vezmu si vaše auto. Používám ho. Vy budete nešťastná, protože nebudete moci dojíždět do lépe placené práce a tudíž můžete pracovat jen u vás na vsi, kde nejsou moc velké platy a i ostatní váš majetek začne trpět podfinancováním. 24 let budete trpělivě čekat, až se uvolím a dám vám auto zpět. Pak vám řeknu, že vám vrátím jen karoserii a kola, protože ostatní jsem už prodal a vy to musíte pochopit. Navrhnu vám kompenzaci, samozřejmě ve splátkách, ale jen v poloviční hodnotě. Musíte přeci pochopit, že se mi teď nedaří. Když na to tedy přistoupíte, začnu vykřikovat, že vám stejně dávám hodně, že jste nenažraná a jen Bůh ví, jak jste si na auto vydělala a budu říkat, že se půjdu zeptat těch, které jsem v tom autě vozil a půjčoval jsem jim ho, jestli vám vůbec něco vrátím. Fuj, ta je ale hamižná, budu jim vyprávět. Nedáme jí nic, ať je ráda za tu prorezlou karoserii. Kola si necháme, ty nepotřebuje.

Takovouhle logiku má to vaše volání po referendu.

7 5
možnosti
VK

S článkem musím souhlasit a děkuji za něj. Následně pak v diskusi je vidět, jak jsou mnozí lidé nevzdělaní, jak byla bolševická propaganda účinná a jak lehce zapomínáme.  Předně bych chtěl připomenout, že současná evropská civilizace a kultura stojí na židovsko-křesťanských kořenech, zásadách a principech, tedy na hodnotách duchovních. Zrovna tak moderní sociální systémy vycházejí z křesťanských základů, tradic a sociálního učení církví, které tu jsou mnohem déle, než jakýkoliv společenský systém nebo řád. Takže duchovní hodnoty potřebujeme všichni, ať jsme praktikující věřící nebo se k církvi vůbec nehlásíme.

Je jednoduché neustále a do omrzení připomínat temné stránky minulosti církve (a zajisté v její historii jsou) a nevidět minulá i současná pozitiva ze kterých máme užitek všichni. Církve byly také průkopníky a nositelkami kultury, architektury, vzdělanosti, vědy a umění. Jejich nesporný význam, minulý i součsný je jejich solidarita s lidmi v nouzi, na okraji společnosti nebo s obělmi válek a přírodních katastrof.

Současná Charita, ale i jiné křesťanské instituce, drží nad vodou sociální služby pro desetitisíce lidí, když současný systém jim nedokáže potřebné kvalitní služby nabídnout a zajistit. Tisíce pracovníků je tam především proto, že to cítí jako svoje životní poslání. Proto tam zůstávají za nedůstojné platy a sami jsou často na pokraji sociální nouze, protože dotace jsou nedostatečné, nesystémové a není na ně nárok.

A nakonec si zkouším představit hypotetický případ u soudu, kdy zloděj někomu něco ukradne a soudce apeluje na city poškozeného, aby byl solidární s pachatelem, který to mezitím rozházel, poničil a propil. Nebo kdyby si zloděj kladl podmínky, že část peněz vrátí, ale jen s podmínkou, že je okradený použije na účel, který mu zloděj nadiktuje. Považovali bychom to za normální?

Myslím, že církve se osvědčily podstatně lépe, než kterákoliv politická strana, proto jsem si jistý, že vrácený majetek budou spravovat lépe a ku prospěchu nás všech.

2 2
možnosti
IP

To s tou průkopností ve vědě myslíte vážně?

1 1
možnosti
MC

Pekny clanek. 

V diskuzi, mezi temi co nesouhlasi, je videt ze nam tezko mohou rozumet. Pokud nekdo tvrdi, ze nasi predkove byli donuceni cirkvi svuj majetek davat, pak je to podobne jako jsme nuceni my. Vetsina z nas pouze prispiva do nedelni sbirky a na mimoradne potreby a katastrofy, ale jsou stale zivejsi hnuti, kde clenove odvadi desetinu prijmu do spolecne kasy. Existuji v cirkvi spolecenstvi rodin, ktere maji jeden spolecny ucet na ktery jdou veskere prijmy a z ktereho si kazda rodina bere podle svedomi tolik, kolik potrebuje. My tomu rozumime, neverici to pochopi tezko.

Pokud jde o krizove vypravy, valecna korist zustavala vojsku, predevsim kralum a slechte, ktera vojsko vedla. Pokud jde o inkvizici, Cirkev se jenom vyslovila o cistote viry, zakon o poprave tech co z cirkve bytli vylouceni byl civilni a vladci take pripadal zabaveny majetek. Naprosta vetsina cirkevniho majetku jsou mala policka a lesiky, ktere darovalo panstvo nove postavenemu kostelu, aby z najmu uzivilo kneze a zajistilo tak funkcnost noveho kostela.

3 0
možnosti
Foto

Moc dekuji za krasny clanek. Uplne mi mluvite z duse. Nemam co dodat, naprosty souhlas :-D. Preji krasny den.

5 1
možnosti
Foto

Děkuji za milá slova. Krásný den i vám :-)

0 0
možnosti
JS

Paní Demlová, právě takovými články, jaký jste právě napsala, neustálým urážením lidí, kteří s vámi nesouhlasí, a politikařením církvi Vy a Vámi podobní škodíte, a lidi z kostelů spíše vyháníte. Proč vedete s politiky kontroverzní diskuse plné zloby, proč vtahujete církev do boje o moc a majetek. Církevní restituce byla uzavřena, pravda způsobem kontroverzním, možná nespravedlivě vůči ostatním restituentům v naší zemi, ale církev majetek a odškodnění dostala. Pokud se vy sami části odškodnění ve prospěch občanů nevzdáte, těžko s tím někdo něco udělá. Ukažte, že s majetkem dokážete nakládat, že se budete starat o nemocné a chudé, jak tvrdíte, pak Vám uvěří občané této země. Co Vám říkají slova pokora a slušnost ?

6 11
možnosti
MP

„neustálým urážením lidí, kteří s vámi nesouhlasí“ ??? – Asi čtu špatně, ale mohl byste ocitovat některé urážky, kterými podle vás autorka častuje ty, kteří s ní nesouhlasí? Já jen jestli vy takhle náhodou nepovažujete za urážky pouhý nesouhlas.

7 0
možnosti
VW

S prvními odstavci o hledání nepřítele společnosti a tak dále plně souhlasím.

Ale rád bych vás upozornil, že pokud chcete získat sympatie i nás ateistů, nevolíte zrovna nejvhodnější slovník. Chápu, že to vyplývá z vaší víry, ale na nás to omýlání Bůh...bůh...bůh přesně naopak, než byste si přála. A obraty jako "v Kristu" (co to kruci znamená? "V Kristu" je to, co do Krista strčíte) aspoň u mě vyvolávají spíš klepání si na čelo, než podporu vašich názorů a postojů.

Ad "Církev potřebujeme, protože společnosti dodává duchovní rozměr.", k zamyšlení - Pro mě jsou všechny ty řeči o bohu smyšlenými pohádkami. Smiřte se s tím a představte si, že budu světu vykládat o existenci božského špagetového monstra a založím organizaci, která bude hlásat jeho vůli, sdružovat věřící ve špagetové monstrum a páchat dobro, pomáhat chudým a nemocným a tak dále. Mohu říct, že tu moji hypotetickou organizaci potřebujeme, protože je prospěšná, i když existuje na základě špagetového monstra, jehož existence je pohádkou pro VÁS?

1 2
možnosti
VW

*působí přesně naopak

0 0
možnosti
MS

Ale oni necílili na vás,jak tvrdíte!:-)[>-]

0 0
možnosti
VJ

Zajímavé pojednání, měl bych k němu pár připomínek:

1) Je ale potřeba dodat, že to co církev vlastnila nebylo vždy nabyté v dobré víře. Stačí si vzpomenout na křižácké výpravy, čarodějnické procesy a inkviziční zvěrstva.

2) Vaše představa, že společnost potřebuje církev je velmi nezdravá. Společnost potřebuje dobré ideály, vzory a víru. Církev je pouze instituce, která předkládá jakési své ideály a svoji víru, což je poměrně nesvobodné a svoboda je jedna ze základních ideálů.

3) problém navrácení majetku / odškodnění je ve způsobu, jak toho dosáhnout a jak byly vypočteny kompenzace, proč to není sepsané a veřejné. Zároveň i podmínky jsou poněkud nestandardní ve vztahu k již dříve realizovaným restitucím. Na druhou stranu nějakých 70 miliard na takový počin není mnoho, když si člověk uvědomí, že tady politici a úředníci ukradnou přes 100 miliard ročně a v době kupónové privatizace zde vláda vyvedla stovky a tisíce miliard.

Jsem pro transparentní vyrovnání a odluku a ať si každý věří čemu chce a nevnucuje svou víru jiným.

6 1
možnosti
VS

Tak platí pravidlo, že ukradené má být vráceno nebo ne ? Pokud neplatí, pak jsme se záhadným pohybem v kruhu ocitli v roce 1970 nebo tak nějak. Gratuluji!

1 0
možnosti
MS

Ukradené má být zabaveno.Takže vše státu!:-)[>-]

2 1
možnosti
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x
Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.

Seznam rubrik