Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a74r23o75s54l78a50v 71T98a89c85h83o14v36s78k89y 2472730834510

Buh zcela jiste neexistuje v prostoru a case vzniklem Velkym treskem. A ani na prostor a objekty v nem obsazene nema vliv (budto protoze neexistuje nebo spis, ze to nechce ovlivnovat). Tzv. zazraky popirajici fyzikalni zakony (napr chozeni po vode nebo ustup Rudeho more) se nestaly. To jsou jen baje jako treba ty o Diovi a jeho manzelce Here. Kdyby se ty zazraky staly, tak by Buh poprel svoje vlastni zakony (treba zrovna ten gravitacni) a tim zpusobil nestabilitu sveho dila.

0/−3
4.12.2013 13:26

J12a10n 78T29r55u50n97e31č23e94k 2479309532347

Je mi líto, že jste nepochopil, co Vám pan Pechar říkal na podobný Váš příspěvek ze včerejška. Za sebe prohlašuji, že nepotřebuji zachránit před bludem, protože vím, co je víra. Kdyby se totiž vědělo, už by nebylo věření, ale vědění.

+1/0
4.12.2013 14:10

M66i20l48o13š 88P64e91c74h97a63r 6699670736767

Proč máte pořád potřebu křesťany přesvědčovat, že Bůh není? Když o své víře mluví křesťan, přináší lidem evangelium, neboli dobrou zprávu o tom, že jsou zachráněni; o tom stojí za to mluvit. Co přinášíte věřícím vy? Co většího než víru nám můžete nabídnout? Anebo – pokud nenabízíte, proč nám to pořád říkáte?

+2/−1
4.12.2013 14:41

P25e98t15r 79B94ü44r10g38e53r 4987806177570

Já jsem také občan. A NECHCI přispívat na volnočasové aktivity relativně malé partičky, která si o sobě navíc myslí, že je lepší, než ti ostatní. EU

+3/−4
4.12.2013 10:00

M46i42l78o47š 79P24e71c86h25a48r 6199240836377

Ale vy žádné partičce nic nepřispíváte – stát celou dobu těžil z toho, co církvím ukradl, měl z ukradeného majetku zisk; církvím dával na provoz daleko méně – takže – mám-li použít analogie – to naopak církve přispívaly vám. Myslíte si, že tak CHTĚJÍ nadále činit? Pochybuji.

A za druhé – která malá partička si myslí, že jsou lepší než ti ostatní? Pohybuji se v církevním prostředí od svých 16 let (*1968) a doposud jsem nepotkal křesťany, kteří by tvrdili, že jsou lepší než nevěřící. Jak už jsem napsal jinde – to, proti čemu se ohrazujete, je tzv. hastroš, neboli názor, který se sice velice snadno vyvrací, ale nikdo ho nezastává.

+3/−3
4.12.2013 11:59

I33v62a29n 49J70a12n86o23u65š92e30k 4715270180230

Výše rozpočtu pro rok 2013 je 1080 miliard Kč. Splátka církvím je 2,3 miliardy ročně.

Čili diskutujeme, že 2,3/1080= 0,212 procenta. A ČSSD říká, že ztráta 0,2 procenta z rozpočtu ožebračí zemi. Přitom se rozkrade cca 100 miliard Kč což je 50 x více, než restituce církvím. Není to náhodou bouře ve sklenici vody, abychom oblbli voliče.!!

+3/−1
3.12.2013 23:22
Foto

M11i70l20a26n 21K59a36t76r54e28n63č61í41k 1701818269744

Ja som tiež cirkev, keď verím v Boha? Keď uznávam jednoduché desatoro, ktoré by stačilo ako ústavný zákon všetkým? Možno áno... 

Záver si urobte na konci príspevku.

Mám asi v živote smolu, že som nestretol tých ,,správnych" katolíkov, neviem. Začalo to už v detstve, keď sa na mňa pri spovedi pred birmovkou oboril farár, že nechodím pravidelne do kostola. Nezaujímalo ho, že trávim väčšinu roka v nemocnici. Že sa tam večer pomodlím, sám pre seba, v nočnom tichu, bez svedkov. Udelil mi ,,trest" a mal som sa x-krát modliť otčenáš a zdravas. Dodnes to považujem za nespravodlivosť. Nevidím rozdiel medzi tichou modlitbou a účasťou na omši v kostole, zvlášť keď mi to choroba nedovolila.

Zmiešané pocity vo mne rástli úmerne s vekom. 

Keď som pozoroval otca, ako chodil do kostola v nedeľu dopoludnia spolu s partiou x-chlapov. O pol jedenástej začínala omša a cesta viedla okolo krčmy, prepáč ocino... Chodili tam radi a hádajte prečo a kam. Keď som viac osobne spoznával tých, ktorí tam chodili každý deň... Keď som navštívil farára - mal nás s manželkou oddávať - na pracovnom stole mal tisícky Kčs, stovky poukážok na benzín a zariadenie fary bolo neskutočne prepychové - v roku 1987. Odmietol nás oddať, lebo do termínu svadby nestihneme trojmesačné poučenie. Keď som pozoroval po revolúcii rozdiel medzi vierou a chovaním tzv. kresťanských demokratov a dodnes je to hnus. Keď prišla mama smutná z kostola, lebo dostala doporučenie hádzať do venčeka len papierové peniaze. A tie potrebovali aj štyri deti... Keď som spoznal bývalého arcibiskupa Sokola, z ktorého faloš a záľuba v zlate priam kričali. Môj dojem z neho sa dnes už potvrdil zásluhou jeho nástupcu. Keď sa charizmatický arcibiskup Bezák, ktorý si uvedomil dobu a storočie, snažil vniesť pravidlá a poriadok vo financiách vo svojom pôsobisku. Viete, ako skončil...

Som teda podľa Vás aj ja cirkev, keď neuznávam chovanie predstaviteľov cirkvi a neverím, že im ide v prvom rade o šírenie kresťanských myšlienok ? Ale verím v Boha?

+5/0
3.12.2013 20:02

J93a39n 35T66r85u24n23e37č34e29k 2339649462197

je obdivuhodné, že po Vaší zkušenosti jste si víru uchoval. Já mám zkušenost odlišnou a díky tomu jsem se nechal pokřtít až v době, kdy mé děti už odrůstaly.  

Jen historka s Vaším otcem mi přijde spíše úsměvná, než pohoršující. :-)

0/0
3.12.2013 20:31

P13e54t74r 64K22u42d69l64i72č70k31a 5572674535

Pokud jste pokřtěnej, tak samozřejmě ofiko jste členem církve. A teď už záleží jen na Vás jestli překousnete nesympatie k některým hodnostářům a najdete na společenství církve něco pozitivního a obohacujícího nebo ne. Držte se:-)

+3/0
3.12.2013 20:52
Foto

M37i91l83a39n 36K43a57t13r80e88n80č47í55k 1791128569804

ďakujem... kapacita možných písmeniek mi už nedovolila napísať aj o jediných poslov kresťanstva, ktorých som v živote stretol... skúsim to zajtra... hezkej večer všem...:-)

+3/0
3.12.2013 21:05

O11l88d15ř31i91c75h 96H20o94r26á36k 2844979731125

No já, byvše pokřtěn proti své vůli v kojeneckém věku bych dokonce rodiče a církev mohl žalovat za násilí a poškození své dětské psýchy.

Však jsme to už (dávno tomu) s velebníčkem probírali v hospodě jak prá strašně jsem řval a jak měl problém se tím kropítkem trefit. ;-D

Takže pokřtění bych jistě jako závazek nebral. O své víře či přistoupení k víře či nevíře by měl člověk přistoupit dobrovolně po poznání všech dostupných informací bez blokování jiných informací.

Ono se mimochodem dá slušně chovat (dle desatera s vypuštěním náboženských bodů) i bez víry a církve. A v Boha se dá věřit též bez církve.

A myslím, že pokud by Bůh byl a měl by být spravedlivým, tak přijme do nebe raději slušného a poctivého nevěřícího, než pánbíčkářského pokrytce co si pravidelně vylévá hříchy u zpovědi, dává na kostel, či odkáže majetek církvi a myslí si, že to stačí.

On už i pocit některých věřících, že když věří, tak jsou něco více či se cítí lépe je smrtelným hříchem - pýcha. Ale to je jen má domněnka, já spíše lidi dělím na slušné, pracovité a poctivé a na ty druhé.

+5/0
3.12.2013 21:31

M83i85l92o75š 25P51e74c64h71a57r 6749720186417

1) „Ono se mimochodem dá slušně chovat (…) i bez víry a církve.“ – To máte sice pravdu, ale neznám nikoho, kdo by tvrdil opak, tudíž vyvracíte tzv. „hastroše“.

2) „A v Boha se dá věřit též bez církve.“ – Opět pravda, avšak bez církve by neexistovala křesťanská víra.

3) „A myslím, že pokud by Bůh byl a měl by být spravedlivým, tak přijme do nebe raději slušného a poctivého nevěřícího, než pánbíčkářského pokrytce“ – To vám jako křesťan odsouhlasím – viz slova Zjevení sv. Jana (poslední kniha Bible): „Vím o tvých skutcích; nejsi studený ani horký. Kéž bys byl studený anebo horký! Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech.“ (Zj 13,15–16)

4) „On už i pocit některých věřících, že když věří, tak jsou něco více“ – je zvláštní, že tenhle argument slýchám tu a tam od nevěřících, ale nikdy jsem ho neslyšel od žádného křesťana. Připouštím, že i takové byste našel, ale vzhledem k tomu, že se mezi křesťany pohybuji od svých 16 let (*1968) a dosud jsem od žádného takové tvrzení neslyšel, aspiruje tato teze opět na post hastroše. Ale máte pravdu, že takoví lidé jsou posedlí pýchou.

5) „já spíše lidi dělím na slušné, pracovité a poctivé a na ty druhé“ – jedno z možných dělení. Jistě mi bude lépe ve společnosti hodného ateisty než křesťanské mrchy, ale pokud chci sdílet svoji víru, nevyberu si k tomu ateistu, i kdyby byl milionový. Stejně jako bych nevybral do basketbalového družstva trpaslíka, i kdyby to byl ten nejlepší křesťan na světě, stejně jako bych nenechal řídit auto slepého – ať křesťana nebo ateistu… Zkrátka lidi můžete dělit, odlišovat etc. podle mnoha kritérií.

+3/0
3.12.2013 21:41

J40a79n 59T51r77u54n59e56č58e20k 2659979412617

dávám plus, i když s některými tvrzeními nemohu souhlasit. Třeba to Desatero...ke křtu je třeba i biřmování - vědomé přijetí víry

předposlední odstavec ale trefuje do černého. Jsem s Vámi zajedno

Hezký večer :-)

+1/0
3.12.2013 21:49

O41l72d27ř87i22c65h 94H79o25r40á97k 2154389801725

Já církev nejsem. Jsem agnostik až ateista, ale čím dál více ateista když poznávám více dějiny a různé věřící.

Ale nebojte, rád Vám ze svých daní přispěji na Vašeho koníčka.

No a kdyby Vám zas někdy něco zbylo po kostelní sbírce, podpořte třeba zahrádkáře, mezi ně se také řadím a také je to koníček.

Kdyby se jednalo jen o restituci (navrácení neprávem nabytého majetku) tak ani neceknu a ani nebudu rozebírat způsob, jak k tomu svému majetku přišla ta Vaše církev. Ale platit někomu jeho zájmový klub či koníčka?

+3/0
3.12.2013 19:13

J90a22n 26T55r42u50n65e78č36e86k 2189149522337

My to radši dáme na domovy důchodců. Nebo na jídlo pro bezdomovce. Hospice to taky potřebují. I školy a nemocnice. Omlouváme se, ale zahrádkáři si něco vypěstují. :-)

Jen si dovolím k té Vaší poslední větě doporučit Vám k četbě zákon č. 218/1949 Sb. Mimo jiné se tam píše: Stát se náhradou za výnosy z tohoto majetku zavazuje zákonem hradit platy, sociální zabezpečení a penze duchovních a kněží některých církví, náklady na provoz a údržbu znárodněného majetku církví, a to ze zdrojů státního rozpočtu.

+1/0
3.12.2013 19:28

O61l13d97ř63i61c98h 75H77o59r41á19k 2354119981855

Děkuji za tuto připomínku. A hned ji rád přirovnám k ostatním, kterým byl zabaven majetek a dostali ho v restituci zpět. Celou dobu nic nedostávali a dnes jsou rádi, když je jim zaplacena alespoň část škody na případně neudržovaném a zpustlém (někdy zpustošeném) majetku.

Všechny tyto výhody dostává jen církev.

A jako naprostou absurditu považuji finanční "dar" i nově vzniklým církvím.

+2/0
3.12.2013 19:36

J59a65n 38T14r24u18n53e85č71e53k 2539379302927

ten finanční dar novým církvím dává katolická církev, která se části svého již přiznaného nároku zřekla v jejich prospěch. Lze dohledat v příslušném sněmovním tisku.

Každá restituce je nespravedlivá a nic nejde vrátit zpátky beze zbytku. Zde bych ale opět odkázal na komunistický zákon 218/1949 Sb. I církevní majetek je zpustlý a zpustošený. 

Jen bych upozornil, že církve (je jich celkem 16) na odluku a vyrovnání čekají 24 let.  Za ministra Dostála byly náhrady vyčísleny na cca 120 mld, za Topolánka 80 mld., nyní jsou náhrady necelých 60 mld. Tyto náhrady jsou za majetek, který byl prodán, zastavěn, či je jinak nevratně zasažen a nejde tudíž vydat. Jde i o takový majetek, který sice existuje, ale jsou v něm např. státní instituce, nemocnice atd.

+1/0
3.12.2013 19:49

O36l19d66ř41i27c25h 63H30o55r96á70k 2474899231395

To odkládání restitucí církvím je opravdu velká ostuda. Měly proběhnout souběžně s ostatními restitucemi a za stejných podmínek - omezená doba restitucí, nutnost doložení vlastnictví a nároků, vrátit majetek a řešit vzniklou škodu v porovnání stavu před zabráním a po vydání etc. Nové církve bych státem, či zákonem vůbec neřešil.

Teprve potom by to vyvolalo pocit spravedlivosti ve všech stranách

+1/−1
3.12.2013 20:07

J95a76n 21T61r64u27n43e31č41e97k 2799349812157

nutnost doložení vlastnictví je i nyní. Každá jednotlivá farnost musí předložit dokumenty, které potvrzují vlastnictví jednotlivých farností k datu 25.2.1948. Příslušný úřad má půl roku (ne 30 dní jako v jiných případech) na zkoumání oprávněnosti. Pokud se mu něco nezdá, může tuto lhůtu posunout o dalšího půl roku. Pokud ani tehdy nerozhodne, přesune tuto žádost správnímu orgánu. A když ani ten nerozhodne, teprve tehdy to dostane na stůl soud. Myslím, že jako pojistka proti neoprávněným nárokům je to dostatečné.

Dále se neřeší stav, v jakém se vydává majetek, Vyplatí se náhrada za nevydatelný majetek a to ještě rozložené do doby 30.let, sice s inflační doložkou, která je ale menší, než kdyby stát vydal dluhopisy a na nich byly úroky. Takže pokud přijde p. Sobotka s výhrou nad církvemi, že dojednal dluhopisy, tak je to pro stát a tudíž pro daňové poplatníky nevýhodnější, než současný stav. A to je to, co naplňuje údivem mě.

+1/0
3.12.2013 20:22
Foto

T37o51m41á44š 59V43o76d88v79á14ř38k48a 3683511977174

Vážená autorko, děkuji, jsem také jako Vy církev a vyjádřila jste mé pocity přesně.R^

+4/−1
3.12.2013 15:25
Foto

M47a95r90k31é53t20a 32D94e31m22l11o36v61á 9130749832292

Děkuju :-):-)

0/−1
3.12.2013 18:46
Foto

B69o22h29u80m67i85l 84P90r36o34c23h53á26z31k51a 2983861873571

Jojo, mýmu sousedovi před časem ukradli auťák. Von dělá v bance, takže všechny vokrádá a všem cpe ňáký bludy a ty prachy, co má, si nezaslouží. Takže, když se to auto pak našlo, tak si tady partaje říkali, že by se mu jako nemělo vracet, protože ho tady nikdo nemá rád a určitě by stejně někde naboural a bylo by lepší, kdyby se v tom bavoráku třeba vozily obědy důchodcům nebo tak něco.

+6/0
3.12.2013 10:15

J38a60r91o35s25l79a40v 84T58a57c29h66o83v56s80k82y 2662170804220

Cirkev ma jednu uzasnou vlastnost. Funguje uz skoro 2000 let kolem bytosti, ktera objektivne neexistuje. Pojem Boha pochazi z lidskych hlav a urcite nebyl v hlavach homo habilis.

+2/−4
3.12.2013 1:23

M47i14l31o67š 32P17e42c64h72a75r 6689770596147

„kolem bytosti, ktera objektivne neexistuje…“ tvrdíte vy. My v Boha věříme – proto, věříme, že nelze dokázat; v to, co lze dokázat, se nevěří, protože se ví. Boha sice nelze dokázat, ale ani popřít, což vy ovšem děláte s neuvěřitelnou sebejistotou – dokázat své tvrzení nemůžete, ale víte, že se nebude věřícím líbit; nepřipadá vám to aspoň trošku hnusné?

+3/−3
3.12.2013 10:02

J87a84r62o71s60l10a12v 37T20a52c66h15o72v13s48k14y 2942640294340

No dobre, opravuji sve tvrzeni na "kolem bytosti, ktera s velkou pravdepodobnosti objektivne neexistuje". Slusne vyjadrit nazor mi hnusne nepripada, Vam snad ano ? Jo prominte, ja zapomel, vy jste krestan.

+3/0
3.12.2013 11:28

M30i27l36o61š 48P20e62c34h54a68r 6449140216947

Záleží na formulaci. To, že vy považujete Boha za neexistujícího, je vaše věc. Neposmívám se vám za to, neurážím vás, nepovažuji vás proto za méněcenného. Když budete svůj názor prezentovat jako svůj názor, žádný soudný člověk by se neměl cítit dotčený, ale vaše sebejisté tvrzení o neexistujícím Bohu je jiného druhu; zkuste si to trochu promyslet, přece vám to snad nemusím vysvětlovat.

Mimochodem ta poslední věta vašeho příspěvku je taky docela na hraně.

+2/0
3.12.2013 11:36

J79a80r39o96s37l55a76v 73T10a82c63h37o52v22s39k52y 2582410254200

Ale bohove existuji zcela jiste. Jen na jejich forme se asi neshodneme. Ja si myslim, ze to jsou vesmes literarni postavy jako trea Gandalf, Zeus, Siva nebo Jehova.

+1/0
3.12.2013 12:26

M92i35l59o17š 12P26e94c89h42a39r 6719370186457

Ale to si klidně myslete, já vám to neberu, i když si myslím, že se mýlíte, stejně jako si to myslíte vy o mně. Jen mi vadí ta forma. Zkuste se vžít do věřícího, kterému nějaký vysmátý chytrák vmete do tváře: „věříš v neexistující bytost“ – zkuste se zamyslet nad pohnutkami, které vás vedou k takové „evangelizaci“.

Jak říkám, vaše názory vám neberu, ale zkuste je formulovat tak, aby nezněly povýšeně, urážlivě…

+3/0
3.12.2013 12:39

J57a71r39o93s81l65a96v 77T14a95c19h89o78v46s23k61y 2422830964180

No a me zase jiny vysmaty chytrak vmete do tvare, ze neverim v existujici bytost. A ze jsou krestani silne povyseni, to je fakt. Kdo nesdili jejich viru, toho povazuji za hloupy povl.

+3/−1
3.12.2013 15:39

M77i84l90o95š 66P64e27c67h38a52r 6219330436697

Nevím, co konkrétně vám kdo vmetl do tváře, ale namyšlené, sebejisté a arogantní lidi potkáte jak mezi ateisty, tak mezi křesťany. To ale neznamená, že se tak musíte chovat vy, že se tak musíte chovat ke všem křesťanům.

„A ze jsou krestani silne povyseni“ – no jak kteří. Paušalizujete. Já taky ateisty neposuzuji podle těch špatných, které jsem potkal. Nevím, kdo vás považuje za hloupý póvl proto, že nesdílíte jeho víru, ale já to nejsem a bezpočet dalších křesťanů to taky není.

+4/0
3.12.2013 15:56

I56v42a73n53a 44P16í30s24a88ř46í54k68o42v97á 5802638544800

A omlouvám se za své osobní vyjádření, ale při pobytu v cizině jsme míjeli několik hřbitovů a na každém byl jen 2 max.3 hroby. Na otázku proč jich mají tak málo nám bylo řečeno že starat se mají lidé za živa a ne pak jen 1x v roce si chodit popovídat nebo pomodlit na hřbitov. A když jsme u té charity velice mě zaujal článek kde je detailně popsáno jak si církev slušně namete pod sebe penízky během tzv. adopce na dálku. To mi stačilo. Beru každý člověk je jiný. Někdo věří a někdo ne. Já osobně v boha nevěřím, neboť kdyby byl, tak by nikdy nedopustil tu velkou bolest co tady na světě je.

+3/0
3.12.2013 0:13

J40a51n 79T39r13u11n51e69č41e63k 2179579632457

Tahle otázka, kterou jste nastolila, se dotýká základů víry. Křesťané a židé věří, že lidé byli v ráji, kam je umístil Bůh po jejich stvoření. Mohli cokoliv, neumírali, netrpěli bolestí, hladem, nemocemi. Jediné, co nesměli, vzít si jablko ze Stromu poznání. Tohle Adam s Evou nedodrželi, projevili vlastní vůli a byli z ráje vyhnáni. "V potu tváře chléb svůj dobývati budeš." Od té doby je na člověku, jak se bude chovat, je to jeho svobodná vůle, kterou projevil. Myslíte, že války rozpoutal Bůh? Ne, to jenom člověk. Krade Bůh? Loupí a vraždí snad? Bourá snad On v autech? Lže a podvádí? On ne, je to dokonalá bytost, to člověk je člověku vlkem. Byť se u toho člověk tisíckrát zaklíná Jeho jménem, je to vůle člověka, že chce bojovat a zabíjet. A o tom je víra. Čekáme, že Bůh přijde znovu na zemi a nastane opět ráj. A do té doby se mají křesťané snažit, aby byli hodní. Protože jen takoví budou do ráje vpuštěni.

+1/0
3.12.2013 13:09

I45v43a40n92a 47P53í47s51a48ř45í85k20o42v21á 5832868264570

A proc tedy dopusti aby umirali male deticky jenz se ani hříchu nestihli dopustit. V tomto nechava ta pro vas dokonala osoba trpet sve blizke

+1/0
3.12.2013 17:32

J22a18n 31T90r10u24n78e65č95e80k 2699839802587

o tom je celá nauka a obávám se, že by jste asi teologické studium v alespoň ročním trvání absolvovat nechtěla. Ale ani za nemoci On nemůže, jakkoliv se to zdá podivné. Nejsme totiž v ráji, odkud jsme o vlastní vůli byli vyhnáni.

+1/0
3.12.2013 18:02

A52d17i25n93a 55K41r27e67j70č96í39k94o52v85á 4534380611201

Církevní restituce do dnešního dne nebyly zprůhledněny. Nikdo neví s čím církevní hodnostáři příjdou. Nedávno začali  mít  zálusk na budovy na Hradčanech, což vyvolalo vlnu nesouhlasu. Pokud se chtěly napravit nějaké křivdy z minulosti, tak si myslím, že je tomu naopak. Udělaly se další křivdy na budoucí generaci, která bude splácet ještě 30 let miliardy. Proč  se neudělala odluka státu od církve dnem, kdy začaly pllatit nadhodnocené církevní restituce? Proč máme ze státního rozpočtu platit tyto hodnostáře ještě 30 let? Jestlipak bylo vyúčtováno kolik nákladů stát zaplatil za  tyto nemovitosti za dobu o kterou se o ně staral? Těchto otázek je mnoho.  Proč se naši církevní hodnostáři nechovají pokorně jako je tomu u Svatého otce papeže Františka? To je opravdu člověk na svém místě. Je smutné, že církevní hodnostáři  u nás se chovjí naopak .

+3/0
2.12.2013 17:33

J71a17n 42T84r78u49n61e69č18e66k 2949939432337

Průhlednost vyrovnání s církvemi je daná zákonem. Pokud budete mít zájem, najděte si na stránkách parlamentu ČR sněmovní tisky i s důvodovými zprávami a posudky. Jsou tam. Opravdu.

Církve jsou oprávněné požádat o majetek, který měli zapsány jednotlivé farnosti ke dni 25.2.1948 a mladší. Na takovýto majetek vznesou nárok a úřady mají půl roku na zkoumání těchto žádostí. Ne 30 dní jako v jiných případech. Pokud se jim něco nezdá, mohou tuto lhůtu prodloužit o dalšího půl roku. A když se jim nadále něco nezdá, postoupí takovou žádost správnímu soudu. A když ani ten nerozhodne, dostane to normální soud. Zdá se vám tato pojistka proti neoprávněným nárokům jako dostatečná? Mě ano. Jenže z tohoto důvodu nemůže platit odluka dnem vyhlášení. To by jste musela zařídit, aby v ten samý den byl vydán majetek a náhrady za nevydatelný majetek. To je takový majetek, na který mají církve nárok, ale stát je mezitím prodal nebo je tam nějaká instituce nebo zařízení, které prostě vystěhovat nelze a tudíž majetek vydat nelze. Za to jsou ty peněžité náhrady. A ještě rozdělené do 30 let, aby byl náklad pro rozpočet co nejmenší. Víte kolik jde peněz na OZE? Zhruba 10x tolik. Společnostem, které mají skrytou vlastnickou strukturu. To vám nevadí?

Kolik znáte církevních hodnostářů osobně? Nebo je znáte jen z medií, resp. z mediálního obrazu? Jako věřící se s nimi potkávám celkem často. Někteří jsou mi sympatičtí více, jiní méně, někteří vůbec, ale nafoukance nebo nabubřelého jsem zatím nepotkal.

+6/−1
2.12.2013 17:58

A50d40i77n24a 53K23r88e86j61č68í31k77o62v47á 4144160581631

Pane Truneček nepřesvědčil jste mě. Nejsem věřící, ale nejsem ani ateista. Co se týká církevních hodnostářů nenapsala jsem, že jsou nabubřelý ani nafoukaný, ale nemají v sobě pokoru a nechovají se tak, jak Ježiš kázal. Moje známá byla v lázních, kde si užíval lázeňského prostředí i pan Vlk. Jeho největší starostí bylo kolik se prodalo knih. Duka, který se tak rozohnil v rozhlase nakonec musel přiznat svoji chybu  a omluvit se reportérce, tudíž jeho chování adekvátní nebylo.  Církevní restituce byly hlavně prosazovány Kalouskem, velmi nedůvěryhodný člověk. Našemu státu jen škodí. Za největší normalize budoval socialismus pod vedením komunistů Národní fronty v ČSL. Pro restituce zvedl dokonce ruku i odsouzený Pekárek, narychlo pozvaný.  Zákon o restitucích je možno změnit různými dodatky, jako se to děje i u ostatních zákonů. Bohužel není vůle, moc politiků je  na tomto tunelu zainteresovaných. To vše u mě stále budí nedůvěru. Je to můj subjektivní názor, nikomu ho nevnucuji.

+2/0
3.12.2013 16:55

P95e90t44r 28K87u44d50l29i10č21k17a 5762374915

Nezlobte se na mě, ale stran církevních hodnostářů jste moc kritická. I tito jsou jenom lidé, kteří chybují a občas jim ujedou nervy. Konkrétně když vezmu případ Duka vs.Radiožurnál jeho reakce byla možná zbytečně výbušná, každopádně jedna věc je pokora a druhá věc je taky osobní hrdost. Jinými slovy, to že je někdo křesťan neznamená, že si nechá vše automaticky líbit a nechá si sr...na hlavu.

+1/−1
3.12.2013 17:20

J81a85n 80T63r98u90n69e40č41e19k 2699389772297

Pokud jsem to správně pochopil, neznáte ani jednoho duchovního osobně. jen vaše známá je potkala v lázních. Pokud se p. kardinál Vlk ptal kolik se prodalo knih, tak mi to připadá úžasné. neptal se na počet aut, lokomotiv, výkovků, ale knih. Pokud to byly knihy, které on napsal, tak se společně s p.Kudličkou zeptám, zda nejste příliš kritická. Vy by jste se dokázala nezeptat, kolik vámi napsaných knih se prodalo? Obávám se, že to není v lidských silách, nepoložit takovou otázku. V každém z nás je trocha marnivosti. Když si koupíte nové šaty, jistě se budete ptát svých přítelkyň, jak vám to sluší. Budete se prohlížet v odrazu ve sklech výkladců, zda se vám neshrnuly, zda vám opravdu sluší a pokud ano, se zalíbením to zkonstatujete. Vždyť je to tak lidské. 

Kdy jste se naposledy rozčílila Vy? Když jste četla tento blog? Nebo jiný článek o církevních restitucích? A to já jim tam zase něco napíšu, ať už mě s tím stále dokola nekakají, vždyť je to jasné jako facka, že nás chtějí církve zase okrást! Dnes stejně jako i ve středověku! Stále jen hrabou a chudého člověka vyssávají! Stokrát nic umořilo osla se říká. Představte si, že jste hlavou nějaké organizace, máte za ní odpovědnost. Už několikrát jste slevila ze svých požadavků, skoro na polovic, 24 let čekáte, až se politici dohodnou a když se konečně dohodnou a ani Ústavní soud to nezpochybní, tak přijdou předčasné volby a opět Vás všichni napadají a používají jako argument, jako heslo. I sv. František z Assisi se uměl naštvat, natož obyčejný smrtelník, jako p. Duka. 

P. Pekárek nebyl narychlo pozvaný, on byl další v pořadí. Stejně jako ANO nyní použilo již třetího náhradníka. 

P.Kalousek nebyl sám, kdo ten zákon schvaloval. V gesci ho mělo ministerstvo kultury, schvalovala vláda a nakonec parlament a prověřil ÚS. To, že levice pasovala p. Kalouska jako ztělesnění zla v ČR, protože se dobře útočí na jednotlivce, by nám nemělo bránit v kritickém myšlení. A tím neříkám, že p.Kalousek je beránek.

+1/−2
3.12.2013 17:59

I85v65a77n73a 47P16í59s92a13ř50í28k69o47v25á 5312168114790

Pokud má blogerka tedy dojem že je okrádána ona sama jakožto věřící, mohu brát i já jako nevěří že nyní se církev snaží okrást mne. Já jsem komunistkou nikdy vzhledem ke svému věku nebyla, ale nyní mám souhlasit s vydáním majetku církvi. Sama církev má se získáním svého majetku máslo na hlavě. Nebudeme se bavit o tom jak církev za živa mučila a upalovala ty tzv. čarodějnice, jak se prodávali na smyšlených povídačkách o pekle a nebi tzv. odpustky a jak lidé o robotě dřeli i na církevních polích. Já jsem tedy pro referendum ať sám národ si rozhodne co se svým majetkem udělá.

+3/−5
2.12.2013 13:37

J14a31n 86T91r17u71n96e88č34e27k 2709579612207

Omlouvám se paní Písaříková, ale faktograficky jste mimo. Zkuste si přečíst o jediném čarodějnickém procesu na našem území a tím jsou Losinské procesy. Ve zkratce tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jind%C5%99ich_Franti%C5%A1ek_Boblig_z_Edelstadtu

Zbohatl tam inkvizitor, který nebyl církevní, zbohatli majitelé panství. Mezi uplálenými byl i děkan Lautner, církevní hodnostář a to proto, že se obviněných zastával. 

Robota byla, to ano. Také byla tzv. železná kráva, což byl v podstatě středověký leasing. Chalupník nebo rolník neměl na to, aby si krávu koupil. Farnost krávu měla, tak ji pronajala. Po určité době buď chalupník krávu vrátil nebo ji doplatil. Idyla? Jistě ne, byl to vážný závazek, tehdy stejně jako dnes. I tehdy to jistě někteří neustáli. 

I dnes papež František prodává odpustky. Jejich výtěžek jde na charitu. Z čeho myslíte, že se stavěly první nemocnice, školy, knihovny a tak? Jsem dalek říkat, že vše bylo super a v pořádku, ale zakrývat přínos církve tímto způsobem je demagogie.

a vůbec poslední: Přijdu k vám domů, vezmu si vaše auto. Používám ho. Vy budete nešťastná, protože nebudete moci dojíždět do lépe placené práce a tudíž můžete pracovat jen u vás na vsi, kde nejsou moc velké platy a i ostatní váš majetek začne trpět podfinancováním. 24 let budete trpělivě čekat, až se uvolím a dám vám auto zpět. Pak vám řeknu, že vám vrátím jen karoserii a kola, protože ostatní jsem už prodal a vy to musíte pochopit. Navrhnu vám kompenzaci, samozřejmě ve splátkách, ale jen v poloviční hodnotě. Musíte přeci pochopit, že se mi teď nedaří. Když na to tedy přistoupíte, začnu vykřikovat, že vám stejně dávám hodně, že jste nenažraná a jen Bůh ví, jak jste si na auto vydělala a budu říkat, že se půjdu zeptat těch, které jsem v tom autě vozil a půjčoval jsem jim ho, jestli vám vůbec něco vrátím. Fuj, ta je ale hamižná, budu jim vyprávět. Nedáme jí nic, ať je ráda za tu prorezlou karoserii. Kola si necháme, ty nepotřebuje.

Takovouhle logiku má to vaše volání po referendu.

+7/−5
2.12.2013 14:04

M69i12l23o50š 28P14e35c18h31a44r 6699590576977

Souhlas s jedinou výhradou:

„I dnes papež František prodává odpustky.“ ??? To jsem fakt nepobral.

+1/0
2.12.2013 14:50

J20a64n 18T54r26u62n65e80č40e60k 2489169252847

uznávám, je to velmi zjednodušená formulace. V konečném důsledku to tak může vypadat, přestože udělení odpustku není vázáno na finanční dar, ale na nějaké chování spojené s charitou, s určitým chováním. Neumím si však představit katolíka, pokud není úplně chudý, že by zároveň i nepřispěl. Zvenčí to pak neznalému může připadat jako prodej. Tento náhled jsem podcenil a omlouvám se za něj.

+2/0
2.12.2013 15:03

M95i88l89o89š 98P10e65c21h17a10r 6719410306567

Udělení odpustku je vázáno na nějaké chování spojené s charitou? Vzhledem k tomu, že nejsem katolík, tak nesleduji, jaké konkrétní podmínky jsou nezbytné k udílení současných odpustků; máte na mysli něco konkrétního?

+1/0
2.12.2013 15:07

J33a75n 36T97r27u79n35e68č45e40k 2969239132547

ono se to totiž může lišit i v různých diecézích, církevních krajích. Odpustky jsou udělovány samozřejmě zdarma, ale jak jsem říkal, neumím si představit katolíka, který by zároveň dobrovolně nedal nějaký dar. K tomu chování: Například o "dušičkách", pokud se budete modlit za duše zemřelých a jejich spasení, může vám být udělen odpustek. Nebo také za návštěvu hřbitova, vzpomínku na vaše blízké zemřelé a modlitbu za ně můžete dostat odpustek. Protože se ale pohybujeme v rovině duchovní, musí taková modlitba, projevená účast být opravdu upřímná. Pokud není, můžete dostat i tisíc odpustků a nebude to nic platné. 

Odpustek je ale nepřesné slovo. Něco jako pokání, které bych dnes označil jako sebereflexi. Jde o to, že křesťané by měli následovat Ježíše Krista, tedy Boha a svým chováním se mu snažit přiblížit. Být bližním oporou, chovat se podle desatera a tak. Pokud to mám říct maličko populárně a hodně zjednodušeně, tak je to něco podobného, jako skauti sbírají bobříky.  Má nás to naučit být dobrými lidmi a když se to povede, měli bychom být od Boha odměněni. Vše ale opravdu záleží na upřímnosti jednání. 

Není jednoduché to tady v krátkosti vysvětlit, jde hodně o nauku církve, o chápání vnitřního jednání a chování v souvislosti s vírou.

+2/−1
2.12.2013 15:30

M26i26l60o37š 23P36e17c64h32a61r 6599850666887

Co jsou odpustky mi vysvětlovat nemusíte, to opravdu vím, ač nejsem katolík. I jako evangelík o katolické věrouce vím docela dost.

Spíš mi šlo o konkrétní případy, kdy je s udělením odpustku spojena povinnost „přispět na charitu“.

+1/0
2.12.2013 15:57

J18a83n 77T89r63u47n11e14č90e12k 2759289712917

ta povinnost tam není. Ale u sebe si neumím představit, že bych to neudělal.

0/−1
2.12.2013 16:03

M44i72l72o47š 72P52e84c10h44a48r 6789690696667

Pak mi ale formulace „I dnes papež František prodává odpustky.“ připadá jako dost velká zkratka.

+1/0
2.12.2013 16:11

J85a27n 23T49r88u71n30e44č35e15k 2219369362547

Což jsem napsal hned v první reakci na Váš dotaz a omluvil se za to

+1/0
2.12.2013 16:13

P34e26t63r 50K87u43d22l46i61č25k46a 5862294485

Pro pány Trunečka a Pechara: Existuje i možnost získání částečných odpustků, viz.str. 8 a dál, konkrétně písm.B

http://www.jahni.cz/wp-content/uploads/2009/11/obnovene-odpustky.pdf

Je to pro mě novinka, o ničem takovém jsem nevěděl.:-)

+2/0
2.12.2013 16:20



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.