Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aretta

7. 6. 2012 19:07
Pěkný!

R^

0 0
možnosti

AP1

6. 6. 2012 22:06
...

tuto oblast jsem projel autmo pred 5ti roky, bylo to moc pekne a doporucoval bych kazdemu. Nicmene se nemuzu zbavit dojmu, ze me tu neco nesedi. To nemate nejake ponekud modernejsi a soucasnejsi zazitky z cestovani? To musite cpat ty politicky nesmysly i sem?

0 0
možnosti

kreola

6. 6. 2012 22:29
Re: ...

Mám dojem, že to neměl být další díl "cestománie" , ale pocta padlým spojeneckým vojákům, za druhé světové války. Možná to je pro vás politický nesmysl.

Nebo nám vysvětlete pojem politický nesmysl, já jsem tam žádný neviděla.

0 0
možnosti

jarinka

6. 6. 2012 21:58
Pěkné.

Já zase bydlím v kraji, kterým válka příliš neprošla, ale ve kterém byla spousta zajateckých a pracovních táborů. Chodím již x let krášlit hrobečky padlých sovětských vojáků a zajatců. Někde jména jsou, někde ne. Po sametovce se tyto lesní hřbitovy dostaly do katastrofálního stavu, ale posledních zhruba sedm let je to díky obětavým dobrovolníkům opět velmi dobré.

0 0
možnosti

kreola

6. 6. 2012 19:20
Díky,

oslovilo mě to. Já jsem na Vás fanda.

Mám podobný zážitek. Když mi bylo lehce přes dvacet, cestovala jsem po Asii a navštívila tam hřbitov amerických vojáků. Většinou umírali v mém věku a mně poprvně došlo, že ta válka nebyla vymyšlená komunistickým dějepisem, ale že se dotýkala normálních lidí. Na jejich hrobech byli osobní vzkazy od rodin, jako. "Budeš nám vždycky chybět. Máma a táta". Hodně jsem to tam obrečela. Do té doby jsem měla druhou světovou válku spojenou s povinným držením stráže v pionýrském kroji u hrobu neznámého vojína.

A mimochodem, v roce 1988 jsem taky byla s gymplem na zájezdu ve Francii. A rozhodně jsem nebyla komunistický prominent.:-P Jenom jsme měli šikovnou francouzštinářku.

1 0
možnosti

Margot27

6. 6. 2012 20:28
Re: Díky,

Tak to máme podobné, to je fajn :-) Díky a hezký večer

0 0
možnosti

stařec bez moře

6. 6. 2012 17:30
Ve druhé padlo 40 000 000 lidí

a představte si tu plochu, kterou by kříže zabraly. Kdyby byly po 5 metrech, jak jsou asi tam, tak na km2 by se jich vešlo asi 40000 a tak by byly ny území o rozloze 1000 km2.

1 0
možnosti

Camino.

6. 6. 2012 21:19
Re: Ve druhé padlo 40 000 000 lidí

Soudruhu Bicero, nekazte nam prozitek z blogu.....prosim:-(

0 0
možnosti

Sawy

6. 6. 2012 15:17
Tech skoro

10000 vojaku rozhodne nepadlo jen na plazi Omaha v den D. Tim nijak nesnizuje je ani vas prozitek.

0 0
možnosti

jarno3

6. 6. 2012 14:07
Mně zase bere dech

jak jste se za tuhého Husákovy normalizačního režimu dostala se školou do kapitalistické Francie. Podle všech příruček znalců tehdejšího režzimu i mnohých blogerů a diskutérů, to bylo zhola nemožné, ba přímo vyloučeno. Nebo, že by ta normalizace nebyla až tak tuhá?;-D;-D;-D Jinak vám samozřejmě přeju hezký zážitek.

2 0
možnosti

Margot27

6. 6. 2012 14:15
Re: Mně zase bere dech

No však s námi taky místo naší francouzštinářky jeli dva komančové z učitelského sboru, co francouzsky neuměli ani kváknout, takže jsem tam s pár dalšími byla za tlumočníka ;-) Navíc tehdy byla v kurzu perestrojka a Gorbačov byl ve Francii velmi populární, takže i ten Husákův režim pomalu povoloval, ale to si jistě každý pamětník vybaví. Ale zážitek to byl nezapomenutelný.

0 0
možnosti

Martin_CT

6. 6. 2012 13:54
O americkych vojenskych hrbitovech v Evrope

Diky - velice pekne a ver ze veterani 2. sv tady v U.S. co znam jsou za podobne projevy vdecni (a rychle jich ubyva). O americkych vojenskych hrbitovech jsem napsal zde http://www.oamerice.com/2011/06/den-d-vylodeni-na-sesty-den-sesteho.html

Martin Horsky

1 0
možnosti

Margot27

6. 6. 2012 14:35
Re: O americkych vojenskych hrbitovech v Evrope

Taky díky, Martine. Pro šestnáctiletou holku, co musela od dětství každý květen v rudém šátku poslouchat ruskou hymnu před nablblým filmem, to byl nesmírně silný zážitek. Najednou to nebyla ideologie, ale skutečnost.

0 0
možnosti

villík

6. 6. 2012 13:04
.

R^

0 0
možnosti

Camino.

6. 6. 2012 21:21
Re: .

Poznala jsem par "veteranu" v Kanade a je hezke, ze si 2 blogeri z CR vzpomeliR^V

0 0
možnosti
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x
Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.

Seznam rubrik