Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

marka40

3. 11. 2010 7:03
Dneska je to o tom,

aby tu "madurídu" udělali opravdu všichni. Na taková prestižní gymnázia chodí a jsou přijímání i studenti, kteří by se za našich studentských let nedostali ani na prodavače. Aby tito studenti tu "madurídu" byli schopni udřít, musí gympl s úrovní učiva a požadavky na studenty velice slevit. Na to pak ale doplatí ti, kteří na ten gympl(nebo jinou prestižní střední školu) šli právě proto, že očekávali tu vysokou náročnost. Místo toho dostanou slabý průměr. :-( Vím o čem mluvím, mám 3 studenty.

0 0
možnosti
MV

marka40

3. 11. 2010 7:33
Re: Dneska je to o tom,

ještě dodatek: přečetla jsem si Váš předchozí článek - a dávám karmu. Vystihla jste to dost dobře.:-)R^

0 0
možnosti
IP

deviv

2. 11. 2010 23:49
chystala jsem se psát

na stejné téma, ale Váš článek je natolik výstižný, že už k němu není co dodat, díky!!! Karma R^

0 0
možnosti
MD

Margot27

2. 11. 2010 23:58
Re: chystala jsem se psát

Díky! :-)

0 0
možnosti
MI

Xavon

2. 11. 2010 22:37
"maduridu"?

Autorko, máte dost. Kritizujete vzdělání, kterého se Vám samotné nedostává. Palec dolů.

0 0
možnosti
MD

Margot27

2. 11. 2010 22:46
Re: "maduridu"?

Vážně je v téhle zemi někdo, kdo nezná Fričovu komedii "Škola základ života"? 8-o

To je mi vás líto ;-)

0 0
možnosti
PH

petrph

2. 11. 2010 19:53
odpověď je možná jednoduchá - prachy

Neboť učit (tedy odpřednášet) encyklopedické fakty je skutečně mnohem jednodušší (a tím pádem i levnější) než učit studenty vztahy,komplexní pohledy, naučit je schopnost hledat sami řešení (nazval bych to třeba v technice MacGyverovou vyšší:)), to je strašně strašně těžké a málokdo i z učitelů to dokáže, ba dokonce si (za ty peníze co dostávají) najde čas pro dostatečnou přípravou. Tedy a což je ještě horší nejen to učit ale i to "vpravit" do úředně stavených školních osnov.

Podobně je to asi s jazyky, najít "jazykáře" co za nabízený plat probere se studenty článek a cvičení z učebnice je poměrně snadné., Najít a hlavně zaplatit někoho (i třeba za zahraničí) bude schopen komunikovat se žáky na jejich (začátečnické) úrovni aby se tou komunikací zlepšovali,a přitom dosáhli školou požadované úrovně taky není maličkost.

Neboli, ono vždy platilo "za málo peněz málo muziky", a v současné době halt škola sice učí,ale moc nenaučí.

0 0
možnosti
DM

Aretta

2. 11. 2010 21:28
Re: odpověď je možná jednoduchá - prachy

R^asi tak:-(

0 0
možnosti
KT

Ježikača

2. 11. 2010 17:14
nemějte strach,

mám děti v odpovídajícím věku a tak vím, že řada studentů se domluvila a zkopala generálku schválně. zkoušejí, zda nebudou rozvolněny požadavky.;-D naopak tvrdí, že je jednoduchá, proti požadavkům jejich školy. máte pravdu v tom, že vzdělávaci proces není systémově dokonalý, ale stejně je to o liech, co si z něj vezmou. kreativní člověk hledající podstatu to zvládne sám. a papoušky stejně přemýšlet a hledat souvislosti nenaučíte.

0 0
možnosti
MD

Margot27

2. 11. 2010 17:52
Re: nemějte strach,

O ty své dareby strach nemám, věřím, že se neztratí. Spíš mě mrzí, že se na středních školách za těch dvacet let tak málo změnilo. :-(

0 0
možnosti
PP

paja09

2. 11. 2010 15:19
pravda pravdoucí...

Co dodat?  Mluvíte mi z duše... I já srovnávám - na tomtéž gymnáziu, kde je dcera v šestém ročníku (osmileté), jsem maturovala před šestadvaceti lety... Žasnu, zírám, divím se, chválím, ale rozhodně i kroutím hlavou... Nu což, věřme v lepší zítřky :-)

0 0
možnosti
OP

Bětka

2. 11. 2010 14:57
Podobně

to bylo v naší rodině.Moje děti naštěstí odmaturovali před 4 a 2 lety.Od té doby z ústavu odešli kantoři,kteří dokázali studenty sthnout pro svůj předmět,věnovali jim i volný čas, vymysleli spoustu exkurzí /kdo z mužů byl v továrně BMW ve výrobě i v projekci?:-)/ a ukazovali jim hlavně praktické využití v životě,aby se nebavili jen suchou teorií. Někdo šel jinam,někdo do důchodu.Dneska jsou na škole z 90% ženy, nepodporují se různé laboratoře a praktika z přírodních věd.Exkurze jsou,ale pro kantory, studenti se přibírají jen aby se doplnil autobus. Ty mladé kantorky si chtějí jen v klidu odučit svoje a jít domů. Jsou přesvědčené,že za to málo peněz si nikdo větší aktivitu nezaslouží.

0 0
možnosti
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x
Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.

Seznam rubrik