Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Běhám. S tyčkami.

Na svých výbězích do přírody moc lidí nepotkávám, jen tu a tam pejskaře (moc děkuji všem ohleduplným, kteří si psa přivolají k noze a počkají, dokud nepřeběhnu, nerada bych se vracela z běhu s otiskem chrupu rozverného vlkodava na lýtku). Nedávno jsem ovšem narazila na dědečka s chlapečkem na procházce. "Dědo, proč má ta paní ty tyčky?" zeptal se kluk. A než děda stihl zareagovat, odpověděl si sám: "Asi už nemůže. Asi ji bolej' nohy."

Jak jsem kolem něj probíhala, snažila jsem se na něj povzbudivě mrknout, aby viděl, že to se mnou není tak zlé. Ale soudě dle jeho soucitného pohledu to nejspíš považoval za předsmrtnou křeč. Co jiného taky čekat od báby, že jo.

Konec konců, měl částečně pravdu. Když jsem asi před rokem začala běhat, šlo to ztuha. Nebolely mě jen nohy, ale také koleno a kyčel. Naštěstí jsem poměrně brzy na netu narazila na článek Milana Kůtka věnovaný běhání s holemi. Pořídila jsem si je a začala běhat s nimi. Nestal se sice zázrak ze dne na den, ale moje potíže postupně odezněly. Dnes už bez hůlek prakticky nevybíhám a všem je mohu vřele doporučit.

Že jste se s nimi ještě nesetkali? To se nejspíš brzy změní, protože kromě toho, že běžci přinášejí mnoho výhod, se jistě dostanou rychle do módy - už s nimi trénuje česká atletická reprezentace a šéftrenér Tomáš Dvořák je z nich prý vyloženě nadšený. Laicky řečeno jsou tyhle hůlky křížencem mezi hůlkami na běžky (oproti nim jsou kratší) a hůlkami na nordic walking (oproti těm jsou zase delší, lehčí a nejsou teleskopické).

Ze začátku jsem měla obavy, aby se mi při běhu nepletly pod nohy, ale zvládla jsem to naprosto přirozeně. Běhá se mi s nimi moc dobře. Běh s holemi je prý namáhavější a energeticky vydatnější než bez nich, ale musím říct, že nějakou námahu navíc necítím. Díky přenesení části zátěže na paže se odlehčí nohám a nosným kloubům, což pro sebe beru jako hlavní přínos. Hůlky navíc napomáhají správnému pohybu rukou a držení těla a nutí vás zapojovat spoustu svalů, které by jinak zahálely. 

Při běhu v terénu a na kluzkém povrchu se s nimi člověk cítí bezpečněji, protože poskytují jistou oporu a lepší stabilitu. A já se při svých osamělých výbězích ještě utěšuju, že kdyby po mně chtěl vyjet rozdováděný vlčák nebo úchyl s vadou zraku, mám jistou šanci, že se ubráním - pokusím se o výpad (pokud se někam trefím), nebo útočníka aspoň praštím a uteču. Samozřejmě doufám, že si to naživo nikdy nebudu muset vyzkoušet.

Hůlky jsou ideální do přírodního terénu, kde pomáhají překonávat různé nerovnosti, velmi je oceníte při běhu do kopce (těch tedy v Polabí moc není, ale sem tam se nějaká terénní vlna najde). Nehodí se akorát do vysoké trávy, to se pak vyloženě pletou a brnkají pod nohama, takže si člověk koleduje o kotrmelec. Pokud běháte po silnici a tvrdém povrchu, hodí se koupit jim gumové "botičky", ale mně se je povedlo po pár měsících prodřít jen na tom asi třísetmetrovém úseku, který mě dělí od našeho domu k polní cestě, tak nevím, co jsem dělala špatně. Od té doby běhám naší ulicí s bodci zvednutými, což možná působí lehce komicky a náhodné pozorovatele (kterých je naštěstí poskrovnu) vede k úvahám, co tady blbnu, ale mně to nevadí.

Hůlek se nevzdám, protože mi pomáhají vydržet u běhání, které mě baví čím dál víc. A teď mě omluvte, beru tyčky a mizím, venku je krásně.

 

 

Autor: Markéta Demlová | pátek 3.10.2014 8:00 | karma článku: 14,70 | přečteno: 1109x
  • Další články autora

Markéta Demlová

Nečekám spasitele

Končíme poslední etapu třetí přímé volby prezidenta v této zemi. Po Zemanových kampaních, o nichž jsme si mysleli, že nic hnusnějšího už přijít nemůže, jsme viděli ještě hlubší dno, které vyvrcholilo ohavnou ruskou provokací.

27.1.2023 v 12:08 | Karma: 25,12 | Přečteno: 631x | Diskuse| Politika

Markéta Demlová

Budu pejskař. Pejskař?!

Milá sestro, jak víš, nikdy jsem nechtěla psa. V dětství jsem přijala názor rodičů, že do panelákového bytu pes nepatří, a na rozdíl od tebe jsem nikdy po pejskovi netoužila natolik,

26.2.2021 v 9:20 | Karma: 23,62 | Přečteno: 871x | Diskuse| Osobní

Markéta Demlová

Krize jako šance

Na Silvestra jsme si přáli, aby nám rok s hezkými dvěma dvacítkami v letopočtu přinesl jen to dobré, teď se nejspíš všichni modlíme, aby už byl konečně za námi. Rok 2020 si na nás přichystal pandemii covid-19, kterou jsme nečekali

28.10.2020 v 13:13 | Karma: 13,04 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ostatní

Markéta Demlová

Běhejme bezpečně

Kamarádi běžci, obracím se v prvé řadě na vás, v druhé na všechny, kdo v dnešních dnech vyrážejí do přírody.

18.3.2020 v 11:19 | Karma: 11,98 | Přečteno: 341x | Diskuse| Sport

Markéta Demlová

Jak pracovat z domu, když nejste freelancer

Koronavirová epidemie zavírá podniky a nutí některé firmy, aby své zaměstnance poslaly pracovat z domu. Těm, kteří si s nastalou situací neví rady, přináším pár doporučení, ověřených dvacetiletou praxí překladatelky na volné noze.

17.3.2020 v 15:10 | Karma: 11,31 | Přečteno: 234x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x
Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.

Seznam rubrik