Markéta Demlová

Jako překladatelka denně převádím myšlenky jiných lidí, tak mám občas chuť napsat něco sama. Snad vás moje slova pobaví, dojmou nebo přivedou k zamyšlení.
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7773x

Seznam rubrik

Markéta Demlová

Přítel a krize středního věku

Mám přítele. Když tohle jako vdaná žena někde řeknu, každý bude myslet, že mluvím o mimomanželském vztahu. Bude vedle jak ta jedle. To jenom devalvace slova "přítel", k níž v posledních letech došlo (podle mě vinou špatně překládaných televizních seriálů, protože pohodlní čeští překladatelé nenašli adekvátní náhradu za anglické "boyfriend"), způsobila, že už prvoplánově nevnímáme jeho původní význam, kterým je silné citové pouto bez erotického podtextu. Nevím, jak vám, ale mně to přijde líto, protože "kamarád" nemá tu potřebnou hloubku a jiné slovo prostě není k dispozici.

15.12.2011 v 19:42 | Karma: 22,82 | Přečteno: 2048x | Diskuse| Ostatní